Pels voltants del Peñalara

A través de Couchsurfing vaig poder contactar amb en Luis, un fanàtic de l’alpinisme que volia anar a la Sierra a passar-hi el diumenge. Seguint els seus consells, se’ns plantejava una ruta lineal des de Rascafría fins a Cotos.

Començàvem amb l’equip hivernal complet: piolet, grampons i raquetes. Mica en mica vam anar ascendint fins arribar a on ja la neu era prou profunda i ens vam poder equipar amb les raquetes. A partir d’aquí les vistes per a mi eren totalment captivadores.

Voltants de Penalara (1) Voltants de Penalara (2)

Les hores anaven passant i nosaltres no paràvem de caminar, més que per beure una mica d’aigua o recol·locar algunes peces d’equip a la motxilla. Arribant a prop del Peñalara ja vam parar a menjar un entrepà, però el fred no ens va permetre de quedar-nos asseguts gaire estona.

Voltants de Penalara (3)

Tot i que feia un dia ennuvolat, el sol anava picant de valent, acompanyat a moments d’un vent de cara que aixecava pols de neu contra nosaltres.

Voltants de Penalara (4)

Voltants de Penalara (5)

Ja passat el refugi de Zabala el dia va millorar, i vam acabar de baixar entre arbres i neu cada cop més desfeta fins a l’aparcament on teníem l’altre cotxe.

Voltants de Penalara (6)

Voltants de Penalara (7)

Per a més detall, en Luis m’ha compartit la ruta que vàrem seguir: LINK

Total: 20 km i 1350 metres de desnivell, i amb cara i ulls torrats després de 9 hores allà dalt.

Aquesta entrada ha esta publicada en Català, Excursions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.