Tercer any a Festib’Alzen

Com ja comença a ser tradició, aquest any volia pujar a Alzen pel Festib’Alzen. L’any anterior havíem anat en cotxe des de Madrid, però aquest cop volia innovar i anar-hi amb la Ona. Què era el pitjor que podia passar?

Dia 1:

Després de carregar la moto sortia de Madrid direcció França, tot passant prop de Pamplona.Tot el viatge el vaig fer amb un vent de cara prou dur que em va fer desitjar haver instal·lat ja la pantalla a la moto. Però no la tenia encara instal·lada, així que amb paciència i el cos en tensió arribava finalment a Dantxaria (ja a França, a tocar de Dantxarinea).

Un cop havia muntat la tenda per a mi i el tendal per a la Ona vaig dirigir-me cap a Zugarramurdi. Ja eren gairebé les 18h però confiava en arribar a temps per a visitar les coves de Zugarramurdi. Malaguanyat, doncs eren ja tancades, així que em tocaria passar-hi al matí següent quan obrissin, a les 11 del matí.

La resta de la tarda em vaig dedicar a reposar i llegir tranquil·lament: el meu cos bé necessitava un descans.

 Comptador: 480 km

Dia 2:

Després d’haver dormit 10 hores i mitja encara sentia que podia seguir dormint. Però les coves i la carretera m’esperaven, així que després de recollir-ho tot vaig passar de nou per Zugarramurdi per visitar les coves.

20150522_Zugarramurdi

Després vaig seguir el camí cap a Alzen, a l’Ariège. El dia era prou clar i podia veure sempre a la meva dreta els Pirineus, coronats encara amb neu. Els pobles de la zona tenen un encant especial, sobretot em vaig apuntar mentalment els de Mané i St Lizier per l’ambient que desprenien.

20150522_Alzen (1)

Duia unes cinc hores conduint quan arribava finalment a Alzen. Després de muntar el refugi per a mi i la moto vaig poder sopar i canviar el xip: començava Festib’Alzen, un festival folk fantàstic en un poblet remot, rodejat de molt bon humor.

20150522_Alzen (2) 20150522_Alzen (3)

Ara tocava doncs ballar. L’aire fresc i la humitat de la zona no frenava les ganes de ballar de tots els assistents, que fins les tantes de la matinada aguantàvem a la sala donant-ho tot.

 Comptador: 320 km

Dia 3:

Em llevava al migdia per poder anar fins a St Girons. Quedava lluny d’Alzen (uns 25 kilòmetres) però necessitava comprar queviures i m’havien parlat molt bé del mercat que s’hi muntava el dissabte.

Va valer la pena el viatge fins el mercat, que omplia una gran part dels passeigs i places del poble. Durant la tarda i la nit reprenia el ritme dansaire fins les tantes de la matinada. Aquest cop acompanyat dels pocs catalans que aquest any s’havien animat a venir (en Dídac, la Neus, la Clàudia, la Núria i la petita Nuara).

 Comptador: 60 km

Dia 4:

El diumenge vaig poder reposar de la moto. El fred i la humitat de l’ambient estava sempre present, atenuat a moments quan el sol s’animava a treure el cap d’entre els núvols i sortíem a passejar per recarregar piles. Durant la tarda vaig assistir a un taller de forró, que contava en poder aprofitar durant la nit i pels propers festivals que s’apropen.

A la nit vam tenir una sorpresa en acabar els concerts: un grup folk liderat per un paio que és beatboxer i trompetista. La combinació resultava encisadora.

20150525_Alzen (4)

 Comptador: – km

Dia 5:

Després de recollir-ho tot i acomiadar-me de tothom tocava posar-se de nou en camí. Havia estat plovent durant la nit, així que amb molta precaució i amb tot l’equip de pluja emprenia el camí cap a Catalunya.

Havia d’arribar a Ripoll per pujar fins El Negre, on em trobaria amb l’Angi i en Jens. Aviat es diu, el què no imaginava era la quantitat de corbes que em tocaria fer per arribar-hi. El túnel de Puymorens era tancat, així que vaig pujar fins el Coll de Puymorens.

20150525_Rentree

Després de Puigcerdà em vaig desviar cap a Ripoll per la Collada de Toses. Un cartell ben gran m’anunciava que m’esperaven gairebé 50 kilòmetres de carretera d’alta muntanya. Per sort el sol sortia i m’escalfava després de tanta boira i humitat, i anava prou bé de combustible, així que estoicament vaig resseguir tota la carretera fins a Ripoll.

Un cop a Ripoll pujava fins el mas de El Negre a través d’una pista de 9 kilòmetres (us animo a què feu un cop d’ull a la seva pàgina, ja que és un alberg i centre d’activitats socials molt interessant). Cansat i fart de tanta corba, aquest era l’últim esforç del dia. Ja feia unes cinc hores que havia sortit d’Alzen i no havia fet ni 200 kilòmetres. L’Angi i el Jens em rebien en arribar amb una calorosa abraçada, aigua fresca i un sopar reparador.

20150526 El Negre (1)

 Comptador: 190 km

Dia 6:

Després d’una bona dormideta i amb un sol radiant vaig poder gaudir de la masia i els entorns. Amb l’Angi vam sortir a passejar fins el riu (on ens vam mullar els peus) i vam tornar a casa per fer una bona barbacoa (bé, va fer-la en Jens).

20150526_El Negre (4)

Després del dinar vaig carregar la moto i tornava cap a Madrid. La moto era ben bruta de la pujada, i encara acumularia més pols durant la baixada. Ja la netejaria en arribar.

20150526 El Negre (3)20150526 El Negre (2)

M’esperava un llarg camí però me’l vaig voler prendre amb paciència, amb les degudes parades i fins i tot passant per la nacional entre Fraga i Saragossa, adelantant els camions com mai ho havia fet amb la Victòria. Aquest cop encara el vent venia de cara, el qual em va fer pensar que alguna n’havia fet a en Eolo per a què me la jugués així.

En una de les parades vaig conèixer un home que s’acabava de comprar una moto i que em va explicar que era detectiu. Passava la mitjanit i m’apropava a Madrid. Quan ja em veia a casa vaig trobar-me amb obres a l’entrada de la A-2, així que un desviament em va endarrerir una mica més, arribant finalment a casa passada la 1 de la matinada. El dimecres ja recuperaria les forces i netejaria la roba i la moto convenientment.

 Comptador: 660 km

Total: 1.710 km i el cos totalment cardat. Caldria més d’un dia de descans per refer-me d’aquest viatge: la combinació de moto i ball pot ser extenuant.

Aquesta entrada ha esta publicada en Català, Sortides en moto, Viatges. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Tercer any a Festib’Alzen

  1. Retroenllaç: Al sud de França amb la Ona | Voltant pel món

Deixa un comentari

