Camino de Santiago: De Logroño a Burgos

Amb el David havia quedat pendent seguir el Camino. Aprofitant de nou els dies de la Setmana Santa vam voler continuar uns dies més, aquest cop acompanyats d’en Raul i en Toni.

Dia 0:

Ens vam reunir els quatre a Logroño, i el primer que vam fer va ser anar al mateix alberg on havíem acabat l’any anterior. Com per aquest any no ens havíem pogut quadrar amb les xiquetes de l’Arboçar, ens esperava una prova prèvia per a poder registrar-nos a l’alberg: ens va tocar ballar el ball de “El pollo” a en David i a mi.

2016-03-23-camino-dia-0-1

Després d’unes canyes per la zona tot posant-nos al dia, ja estàvem llestos per dormir, ja què ens esperava un llarg camí per davant a l’endemà.

2016-03-23-camino-dia-0-2

Comptador: 1 km

Dia 1:

Comencem a caminar a les 8 del matí, amb un paisatge bonic al principi però que es converteix en monòton a cada pas. Ja al migdia, arribant a Nájera, notava un pessic al peu… Mala senyal! Una ampolla el primer dia no és el que un peregrino més desitja.

2016-03-24-camino-dia-1-1

A Nájera volíem dormir a l’alberg municipal. Té una sola sala gegant i lliteres enganxades. Per compensar-ho, les vistes al riu són increïbles, on amb el David vam estirar i practicar una mica de wing chun. Ja a la nit, sense gaire son, vam acabar travant amistat amb en Manuel, un dels voluntaris encarregats de l’alberg.

En Manuel ens va explicar com va fer el Camino per primer cop, després d’una embòlia i un infart que l’havien deixat coix i amb una ma paralitzada. Un cop fet va millorar, i això l’havia impel·lit a seguir fent el Camino en totes les variacions possibles. Després d’aquesta conversa ja ningú de nosaltres s’atreviria a queixar-se en excés de l’esgotament físic o les condicions que ens envoltaven.

2016-03-24-camino-dia-1-2

Comptador: 29 km

Dia 2:

Ens llevàvem de bon matí amb la música de l’alberg. Entenent que ens volien fer fora, vam marxar cap a Azofre per a un bon esmorzar.

2016-03-25-camino-dia-2-1

La frase del David i meva cap en Raul i el Toni havia estat “perdre’s fent el Camino és d’idiotes”. Doncs dit i fet, seguint el camí cap a Santo Domingo de la Calzada seguíem cegament un grup de gent i vam perdre el camí oficial. Ràpidament, però, recuperàvem el nostre camí tirant pel dret per un tros de carretera.

Un cop a Santo Domingo de la Calzada ens esperava una altra prova. Aquest cop no dormiríem aquí, així que vam seguir el camí després de dinar.

2016-03-25-camino-dia-2-2

Camí de Grañón, el destí que ens havíem marcat, vam rebre una visita inesperada de les noies de l’Arboçar. Ja havien acabat el camí i fent la tornada anaven buscant un grup de quatre peregrins, mentre que nosaltres no ens vam adonar fins que eren a uns pocs metres: ja només teníem ulls per arribar a Grañón.

2016-03-25-camino-dia-2-3

2016-03-25-camino-dia-2-4

Comptador: 28 km

Dia 3:

Després de l’esmorzar em venia de gust anar al meu aire, així que seguia el grup a una distància prudencial mentre pensava en les meves coses. El vent de cara dificultava el pas i ens havia d’acompanyar tot el dia.

2016-03-26-camino-dia-3-1

Després de recollir un altre paperet de les noies a Tosantos vam seguir cap el nostre destí: Villafranca Montes de Oca. Havíem trencat ja etapes i es feia cada cop més palès, doncs ens trobàvem amb poca gent.

2016-03-26-camino-dia-3-2

Encara amb vent de cara, però amb un paisatge preciós, vam arribar un a un a Villafranca. Tornant del sopar vam veure l’encesa del ciri pascual. Després d’un breu moment dins l’església vam anar a dormir per descansar prou tot i que amb el canvi horari dormiríem una hora menys.

Comptador: 29 km

Dia 4:

La sortida del sol es veia preciosa, i amb una bona imatge marxàvem cap a San Juan de Ortega per esmorzar.

2016-03-26-camino-dia-4-1

El camí era preciós, minimitzant l’efecte de la cuina tancada al bar del poble, que ens va obligar a seguir fins a Agés afamats.

2016-03-27-camino-dia-4-2

2016-03-27-camino-dia-4-3

Creuant una muntanya direcció Cardeñuela ens trobem amb una reunió de tòtems de fusta que acaba de donar-li més bellesa a l’entorn.

2016-03-27-camino-dia-4-4

2016-03-27-camino-dia-4-5

Finalment arribàvem a Cardeñuela per dinar i fer una migdiada ben merescuda. Durant la tarda vam reposar pel poble doncs ens quedaven només 15 kilòmetres fins a Burgos a l’endemà.

2016-03-27-camino-dia-4-6

2016-03-27-camino-dia-4-7

Comptador: 24 km

Dia 5:

Resseguint el riu vam arribar a Castañares per esmorzar (fent un camí una mica més llarg perquè no havíem vist la desviació adient).

No gaire més tard arribàvem a Burgos, just a temps per dinar i menjar morcilla, com no podia ser d’altra manera.

2016-03-28-camino-dia-5-1

Després del passeig de rigor pel centre i pel castell vam anar a l’estació de busos per acomiadar-nos. Aquí s’acabava la segona part del nostre Camino, amb ganes de continuar-lo quan sigui possible.

Comptador: 15 km

Total: 126 km. Amb diverses idees per millorar l’equip a dur i encara més ganes de continuar el Camino.

Aquesta entrada ha esta publicada en Català, Excursions, Viatges. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.