Passeig humit pels voltants de La Acebeda

Una nova edició del Bailando entre montañas s’apropava, així que vaig voler anar de nou pels voltants de Braojos per trobar una bona ruta. Aquest cop, però , vaig seguir uns pocs kilòmetres amb el cotxe fins a La Acebeda.

Al poble vaig deixar el cotxe i vaig començar a pujar. Acompanyat del fresquet matinal anava pujant suaument fins que hora i mitja més tard, al port de La Acebeda, el camí començava a planejar.

Feia estona que em sentia neguitós fent el camí i no tenia molt clar què era. De sobte l’àudio del mòbil va fallar i vaig haver de passar a escoltar música enlloc de l’audiollibre que duia amb mi: La carretera, de Cormac McCarthy. En canviar el què escoltava vaig començar a gaudir molt més del camí, adonant-me doncs que el neguit venia de la història, perfectament plantejada en un entorn gris i decadent.

Prop del cim de Colgadizos, a 1.833 metres d’altitud, vaig trobar neu. Sorprès i entretingut amb la frescor de la neu vaig continuar, abandonant la pista de la carena per començar a descendir pel bosc.

2016-04-23 La Acebeda (1)

2016-04-23 La Acebeda (2)

Enlloc de la pista per la què vaig pujar ara caminava per un petit sender enmig del bosc, resseguint diversos rierols. Malauradament cap permetia un bon bany (no per avui, ja què mica en mica refrescava i ja m’havia plovisquejat en diversos moments).

2016-04-23 La Acebeda (3)

Arribant al cotxe les amenaces de pluja van fer-se paleses finalment. Durant els últims cinc o deu minuts de la ruta vaig veure’m sota una calamarsada tan intensa que no m’ho podia creure. Els pantalons xops des del primer instant, vaig maldar per arribar al cotxe amb bon humor. Per sort m’havia donat temps a cobrir la motxilla ràpidament i no s’havia xopat gaire.

El cotxe per sort encara era calent. Allà dins vaig poder menjar, assecar-me i recuperar la temperatura corporal, tot just el què necessitava per a recuperar la moral i seguir investigant la zona. Aprofitant la comoditat del cotxe vaig visitar altres llocs per on passa la via del tren, sense allunyar-me gaire per por a una nova calamarsada. El proper dia començaria el camí des d’allà.

Total: 14.5 km i 650 metres de desnivell. I el proper audio-llibre que dugui serà molt més positivista.

Aquesta entrada ha esta publicada en Català, Excursions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

