Un altre passeig per Braojos

S’apropava un nou Bailando entre montañas, així que amb la Enora, la Gea i en Miguel vam quedar el dia de Reis per anar a Braojos, aquest cop per resseguir finalment la via del tren.

Arribàvem a Braojos amb un dia assolellat i sense vent. Després d’aparcar vam començar a pujar cap el nord creuant la via del tren pel túnel del poble. Després de seguir la pista cap a l’oest vam sortir del camí a la cerca de més restes de la guerra civil: uns pocs búnquers i trinxeres encara estan més o menys amagats. Allà en Miguel ens va explicar el context històric, ja que està fent una mica de recerca al voltant dels reclutes madrilenys enviats aquí a l’inici de la guerra civil.

2017-01-06-excursio-braojos-1

Després de la pausa (que vam aprofitar per menjar) vam seguir cap al pont per on passava antigament el tren. El camí de baixada era molt clar i podíem veure en la distància el tren i l’antiga estació. Un cop al pont vam decidir baixar fins el riu per mullar-nos els peus i fer alguna foto.

2017-01-06-excursio-braojos-2 2017-01-06-excursio-braojos-3

Des d’aquí ja només ens quedava tornar a casa. La idea era seguir la via del tren, i per a això vam creuar dos túnels. El primer de tots tan llarg que en un moment donat vam apagar les llanternes per comprovar que estàvem totalment a les fosques. Un cop a prop de Braojos vam recuperar el camí i tornar fins el cotxe.

2017-01-06-excursio-braojos-4

Ja teníem doncs l’excursió pel Bailando. El què no sabíem era que nevaria i trobaríem el paisatge totalment canviat.

Total: 12 km i 600 m de desnivell, un passeig assequible, variat i preciós.

Aquesta entrada ha esta publicada en Català, Excursions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.